2018. április 4., szerda

Top 5 Wednesday #28 - Vicces karakterek könyves + alternatív lista

Csatlakoztam a Top 5 Wednesdayhez, amit Gorkie blogján, az Olvasókörúton fedeztem fel, és nagyon megtetszett a koncepció, így én is belevágtam. 

Ez a rovat hetente jelenik meg és egy Goodreads-es csoportban találhatóak a témák. A csoportot meg tudjátok nézni IDE kattintva.


Már jó ideje nem hoztam új bejegyzést, így nincs is jobb visszatérés, mint a Top 5 Szerda hónapkezdő témája, ami nem más mint:
Kedvenc mókamesterek: április bolondjának alkalmából beszélj a kedvenc mókamestereidről, tréfacsinálóidról és vicces karakterekről.  A rendes lista mellett egy alternatív (képregényes/mangás) listával is készültem.




Heti Top 5

5. Felkai Ádám: Para körút - Danai Kristóf (Róka)

"– Tehát a füstérzékelő sem működik…
– Egyik sem működik. Főleg esetleges poloska elhelyezésére használtam őket. Meg hogy mindenki nyugodt legyen, nem loptam el a tűzoltó rendszerre szánt pénzecskét.
– Pedig elloptad… – ejtette ki Balázs ezt a két szót nagyon lassan.
– Most ez is baj? Itt elvileg épelméjű, felnőtt emberek dolgoznak. Csak észreveszik, ha valami kigyulladt. Meg aztán néhány filléres poroltóval mindenki ugyanott van, mint ezzel a méregdrága biszbasszal. Illetve nem. Én például néhány milliócskával előrébb vagyok.
– Te a kezdetektől elloptál mindent, amit csak lehetett – mondta Balázs, és közben azon csodálkozott, hogy ezen csodálkozik.
– És amit nem lehetett, azt is."


4. Darren Shan: A sötétség vadászai - Vancha March 
 " – A színpadon elegánsan kell megjelenni – magyarázta Mr. Crepsley. – Belőled hiányzik valami, nem is tudom, pontosan mi.
    – Erről nem is tudtam – szólaltam meg én is. – Szerintem a műsorban van egy tökéletes szerep az ő számára.
    – Na látod! – ragyogott fel Vancha arca. – A fiúnak jó szeme van.
    – Rögtön az elején fölléphetne a Farkasemberrel együtt – javasoltam, nagy nehezen megőrizve a komolyságomat. – Úgy állítanánk be a dolgot, mintha testvérek volnának."


3. Gaura Ágnes: Borbíró Borbála sorozat - Bori
"– Úgy beszélsz, mint egy 007-es ügynök – jegyezte meg, mialatt levegőt vettem.
– Mert én vagyok a magyar 007-es ügynök – vontam vállat. – Csak nekem sokkal bénább kütyük jutnak, mint Bondnak, és nagyon hülyén néznének rám, ha úgy mutatkoznék be, hogy a nevem Borbíró. Borbála Borbíró."


2.  Alan Alexander Milne: Micimackó - Micimackó
"– De kérlek, Micimackó – sikoltott Malacka, és csupa izgalom volt –, te talán tudod az utat?
– Nem – ismerte be Micimackó. – De nekem tizenkét csupor mézem van a kredencemben, ezek engem már órák óta várnak haza. Eddig nem hallottam, hogy mit akarnak, mert ez a Nyuszi beszélt és beszélt és beszélt, de ha senki se beszél, csak azok a tizenkét csuprok, akkor… azt hiszem, Malacka, én tudni fogom, merről jön a hang… Most gyerünk."


1. Andy Weir: A marsi - Mark Watney
"– Hé – szólalt meg a rádióból Watney hangja. – Van egy ötletem.
– Hát persze hogy van – mondta Lewis. – Halljuk.
– Kereshetnék valami éleset, hogy lyukat szúrjak az EVA-ruhám kesztyűjébe. A kiszökő levegőt használhatnám tolóerőként, hogy odarepüljek hozzátok, és mivel a levegő a kezemből távozna, könnyen irányíthatnám.
(…)
– Nem hiszem, hogy tudnád magad irányítani, ha sikerülne – mondta Lewis. – Szemmel navigálnál az elfogáshoz egy olyan tolóvektorral, amit alig tudsz kontrollálni.
– Elismerem, hogy életveszélyes – értett egyet Watney. – De gondolj bele ebbe, úgy repülnék, mint Vasember.
– Tovább dolgozunk a problémán – mondta Lewis.
– Vasember, parancsnok. Vasember."


Alternatív Top 5 - képregényes/mangás mókamesterek

 5. Bryan Lee O'Malley: Scott Pilgrim - Wallace
"– Ezt a számot a galériáról üvöltöző fiatalembernek küldenénk, címe: PUSZTULJ, PARASZT! EGY, KÉT, HÁ, NÉGY!
– Kitűnő! Egy dal csak nekem!"


4.  Bisco Hatori: Ouran High School Host Club - Honey-senpai
"Mori: …Usa-chan really wanted to have a cup of tea…
Honey: I see! That's why his face got dirty, huh?"
(Mori: Usa-chan egy csésze teát akart inni...
Honey: Értem. Akkor ezért piszkos az arca, ugye?)


3. Hiro Mashima: Fairy Tail - Natsu
Hozzá nem találtam jó idézetet, így csak annyit róla, hogy minden fejezetben amiben szerepelt kb. hangosan röhögtem, mert vagy olyat mond vagy tesz, amitől nevedhetnéked támad.


2. Masashi Kishimoto: Naruto - Uzumaki Naruto és Kurama duó
Kettejük párbeszédein halálra röhögtem magam, bár Naruto önmagában is egy viccfaktor, kivéve ha épp a történet egy drámai részét olvassa az ember, bár ő dráma közben is képes egy-egy marhaságot ellőni, de őt így szeretem.

1. Jim Davis: Mici, te édes! - Garfield
"Mert mi is az aranyhal? Az aranyhal a szépség és a báj megjelenése a vízi világban, és szemlélőjét sok-sok órai boldog elmélkedéssel ajándékozza meg. Egyébiránt átkozottul finom reggeli."


A többi Top 5 Szerdában résztvevő  magyar blogger bejegyzését megtaláljátok a Molyon a Top 5 Szerda zónában.



----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

2 megjegyzés: