2018. január 6., szombat

Paul Tobin: The Witcher 1. – Az elátkozottak háza



Ezt az olvasást a kíváncsiságom szülte, mert egyáltalán nem volt betervezve, de ha már ott volt a képregény, akkor úgy gondoltam, miért ne. Azért így teljesen Witcher szűzként voltak fenntartásaim, hogy úgy, hogy nem olvastam a könyveket, nem játszottam a játékkal (néhány videót láttam róla csak), és csak Geraltról tudtam némi információt, mennyire fogom érteni, de kellemeset csalódtam. Teljesen érthető volt minden, amennyi információ kellett a történet megértéséhez, az kiderült, így semmi hiányérzetem nem volt. Sötét, dark fantasy történet, az ehhez az alzsánerhez tartozó szabadszájúsággal és a nem makulátlan szereplőkkel. Különösen Geralt stílusa volt, ami megnyert magának.

A rajzolást is kiemelném, mert nagyon illett ez a fajta stílus a történethez és magához a világhoz, bár először kissé durvának találtam, de a végére nagyon megtetszett az ábrázolásmód. A borítót külön kiemelném, aminek a stílusa már a Hell Boy kötetekről is visszaköszönt. Mike Mignola már megint alkotott.



A történetről: Számomra leginkább egy játékbeli kalandra, küldetésre emlékeztetett a történet, ami nem baj, sőt egy jó kis kaland kerekedett ki belőle, amiben kicsit megismerhetjük a főszereplő Geraltot, aki találkozik néhány emberrel, akikkel az események középpontjába keveredik. A történet és a fordulatok bizonyos mértékig kiszámíthatóak voltak, de nagyon élveztem, ahogy eljutottunk a végéhez. A világ hangulata magával ragadott. Az ablakokkal nagyon jól “trükköztek”, az ott megjelenő rajzok utaltak a tényleges történésekre, sokat tettek hozzá a hangulathoz.

Az különösen tetszett, hogy ez egy különálló történet, és nem valamelyik könyvet alkották meg képregény formában. Látszott rajta, hogy az alkotók is kedvükre barangoltak a világban, és nagyon jó volt ez így. Ha a kezembe kerül a következő, azt is biztosan el fogom olvasni, sőt a könyvekre is sort fogok keríteni egyszer.

Értékelés: 4,5




----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése