2020. április 22., szerda

Maradj otthon! Book Tag




Anitiger – a Hagyjatok! Olvasok! Blog bloggerinája alkotta meg ezt a book taget, ebben a rendkívüli helyzetben, feszültségoldás gyanánt, és nekem már a bejegyzése olvasása közben (ITT megtaláljátok) megtetszett az ötlet. De csak most jutottam el addig, hogy kitöltsem, mikor a férjem (köszi Benkő Ferenc! :) ) kihívott rá.

Nem szaporítanám tovább a szót, jöjjenek a válaszaim.



1. Lakás – Hol/hogyan szeretsz olvasni?

Van a lakásban egy szoba, amit mi csak „zöldszobának” hívunk, kvázi vendégszobaként funkcionál, de a gépasztalom is ott van. Itt szoktam cikkeket írni, pötyögni. És van itt egy ágy is, általában ott szoktam olvasni. Kb. mindenféle pozícióban, ahogy éppen adódik. Ez a kép ezt jól illusztrálja. :D



2. Konzerv – Egy könyv, amit mindenképpen be kell szerezned otthonra

Vasárnap megnéztük az Álom doktor filmadaptációját, és azóta késztetést érzek, hogy beszerezzem a könyvet.



3. Gumikesztyű – Egy könyv, amihez más nem érhet, mert senkinek nem adod kölcsön

Így belegondolva nem nagyon van ilyen. Talán csak a drágább képregények.


4. Szájmaszk – Egy borító, amelyen nem látszik az arc alsó része

Ahogy ránéztem a polcomra, A homok leányán akadt meg  a szemem, ami illik ehhez  a kérdéshez.



5. WC papír – Egy könyv, amire kár volt papírt pazarolni

Erre a „díjra” nálam teljes sorozatok érdemesek, mert ezek már akkor irritálnak, ha meglátom őket valahol. Ilyen a Twilight Saga, az Árnyalat-trilógia és A Royal család. Egyikre sem vesztegettem volna papírt.



6. Koronavírus – Kedvenc koronás borítód

Amira Stone: Kitaszítottak című könyvének első látásra beleestem a borítójába. Egyszerűen gyönyörű ez a kép!




7. Karantén – 3 könyv, amit el szeretnél olvasni mostanában

A recenziós polcomon is sokkal több az elolvasandó, mint három, de ha már muszáj… akkor Szaszkó Gabriella: Kora február, Mosonyi Mara: Olmec és Hercz Júlia: Arany és Ónix című könyvét olvasnám el első körben.



8. TV/Netflix – 5 könyv, aminek imádtad a filmadaptációját

Rövid gondolkozás után ezek jutottak eszembe:




A film nagyon jól hozza a könyv hangulatát, és Emily Blunt is telitalálat Rita szerepében. Tom Cruise is jól hozza a karakterét, bár a könyvhöz képest talán ez a legnagyobb eltérés. Habitusában Cruise más, mint a könyves karakter, ennek ellenére mindkettő tetszett.




A film inkább a történet humorosabb oldalát emeli ki, és háttérbe szorítja a lélektani történéseket. Pat apján pedig egyenesen lágyít, ami végeredményben tetszett, és érthető is. A könyv azonban komolyabb. Mindkettőt nagyon szeretem, csak másért.




Az első filmet szerintem nagyon jól eltalálták. Könyvben nem ez a kedvencem, de filmben szerintem ez lett a legjobb. Jennifer Lawrence szerintem itt különösen jól alakít (jót tett neki, hogy akkor még annyira nem sztárolták).




Ezzel a filmmel ugyanaz a helyzet, mint a Napos oldal esetében: a humor felé mentek el, holott a könyvben azért vannak elgondolkodtató, komolyabb részek, főleg a vége felé. De a filmváltozatot ettől még nagyon szeretem, számomra anno tökéletes randifilm volt. :D




Matt Damont régóta szeretem, de ez a film még jobban megerősített ebben. Ő a tökéletes Mark Watney. Nagyon jól alakította a karaktert, és ő a legfőbb oka, hogy ilyen jó ez a film.


9. Internet böngészés – 3 könyv, aminek nagyon vártad/várod a megjelenését




A nép igazságára a Bekezdés-pályázaton figyeltem fel, és azóta várom, hogy olvashassam. A másik két könyv folytatás, amiket szintén minél hamarabb olvasnék, mert érdekel mindkét könyvnél hogyan alakul tovább a történet, illetve – a Mint az óramű esetében – hogyan záródik le.


10. Kézmosás – 1 könyv, amit már azelőtt is olvastál, hogy menő lett




Ezt a könyvet először még 2006-ban (atyaég, közel 14 éve!) olvastam, nem sokkal a decemberi könyvbemutató után. Akkor még csak egy szűk csoport, főleg az Eta fanfices időszakából való Merengős rajongók imádták a könyvet. Azóta szerencsére sokan megszerették ezt a csodás sorozatot, amit teljes joggal megérdemel.







----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése