2018. november 22., csütörtök

Interjú Julia Lewis Thomsonnal


Kedden hoztam az értékelést Julia Lewis Thomson: Többek által című regényéről, aminek olvasása után több kérdés felmerült bennem. Megkerestem a szerzőt, aki igent mondott az interjúra és készségesen válaszolt a kérdéseimre, amit ezúton is nagyon köszönök neki. Érintettük többek között a Többek sorozat keletkezés történetét, a karaktereket, valamint az írónő későbbi terveit is.

- Magyar szerzőknél mindig érdekes számomra, hogy miért választanak külföldi nevet. Honnan ered az írói álneved?

A férjemmel közösen találtuk ki egy hosszúra nyúlt autóút során. A Julia egyértelműen a keresztnevemből származik, a Juliannából. A Lewis a férjem nevéből jön, mert az írás lehetetlen lenne az ő támogatása nélkül, emiatt is szerettem volna, ha szerepel az írói nevemben. A Thomson pedig csak úgy jött.



- Hogy született a Többek által ötlete? Megtörtént esemény az alapja vagy pedig teljesen kitalált?

A Többek által c. könyvem megtörtént események ihlették. Egész kicsi koromtól kezdve remeg a kezem, és emiatt elég sok problémával kellett szembenéznem: rondán, lassan írok; kilöttyentem a kezemben tartott pohár tartalmát; stb.
Szerettem volna egy nagyrészt kitalált történet keretében elmesélni, milyen ezzel együtt élni, és milyen egy „kissé hibás emberként” felnőni. Nagyon rögös úton lehet csak eljutni arra a pontra, amikor végre magasról teszel arra, mit gondolnak mások, és elhiszed, hogy bármire képes vagy, csak akarnod kell.


- Az első perctől szimpatikus volt nekem Anna karaktere. Ő hogy született?

Anna karaktere nagyrészt én vagyok. Nagyon sok dolgot adtam neki magamból.


- Az ellenpólust Tamás képezte nálam. Őt valahogy sehogy sem tudtam megkedvelni, megérteni. Direkt ilyen unszimpatikusra sikerült vagy ez nem volt szándékos? Mi motivált a karakter megalkotására?

Nem tartom őt unszimpatikusnak, hanem életszerűnek. A való életben az embereknek rengeteg hibájuk van, és nem mindig tudnak megfelelni az összes elvárásnak, ami szerintem nem baj, hisz ettől vagyunk emberiek. Ha mindig minden erkölcsi és társadalmi szabályt betartanánk, és mindig úgy viselkednénk, ahogy az a Nagy Könyvben megvan írva, akkor valószínűleg robotok lennénk, bár erről Asimov talán másképp vélekedne.


- A könyv nekem két részre oszlott. A baleset előtti és a baleset utáni részre (Andrásra gondolok). Ez a hangulatváltás a két rész között előre megtervezett volt vagy csak írás közben jött, hogy ide más hangvétel szükséges?

Már a legelején tudtam, hogy valami történni fog, csak nem tudtam mi. Amikor elérkeztem ahhoz a jelenethez, akkor bármennyire fájt is, el kellett engednem Andrást.


- A könyv fénypontja számomra Maxim karaktere volt. Az ő keletkezés történetére nagyon kíváncsi vagyok. Megosztanál róla pár gondolatot?

Nagyszerű barát amellett, hogy szívdöglesztő, és laza. Mindig lehet rá számítani.
Érdemes megismerni őt közelebbről a Többek szerint-ben, mert rengeteg titkot, és meglepetést tartogat a története.


- A Többek szerintet még nem olvastam, de Maxim miatt sor fog rá kerülni. Lesz a második rész után folytatása a sorozatnak?

Igen, épp a harmadik részen dolgozom, amelynek Többek között a címe. A Defektesek másik gitárosáról, Fecóról szól, aki nagyon zárkózott és szinte mindig morcos, épp emiatt alig ismerhették meg az olvasók az előző két kötetben.

A Facebookon Julia Lewis Thomson – Többek név alatt létrehoztam egy csoportot, ahol a tagokkal már nagyon sok részletet megosztottam a készülő könyvből. Szeretettel várok ott minden új tagot!


- Végezetül arra lennék kíváncsi, hogy vannak-e már terveid a Többek sorozat után? Illetve maradsz a romantikus vonalnál vagy kalandozol esetleg más zsánerek felé is?

Nem lehet tudni, mit tartogat a jövő, így lehet, hogy egyszer elkalandozok, de a jelenlegi terveim a Többek-sorozattal kapcsolatosak.


Köszönöm szépen a válaszokat!


A sorozat eddig megjelent részei

 


Molyos adatlap:


Honlap: 


Szerzői oldal:







----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése