2018. december 25., kedd

Rainbow Rowell: Almost Midnight

Rainbow Rowellt az Eleanor és Park című könyve kapcsán ismertem meg, és az írói stílusával rögtön belopta magát a szívembe. Így mikor megláttam, hogy ez a könyve kijön, meg is rendeltem. A Die Hard Christmas-höz hasonlóan ez is egy múlt évi megjelenés, amihez most jutottam el, és egyáltalán nem bántam meg. Rowell stílusa már magyarul is nagyon átjött, hála a fordítójának, de eredeti nyelven ez még inkább megmutatkozik. Mivel kissé berozsdásodott az angolom, eléggé döcögősen kezdtem el, de pár oldal után egész jól belelendültem, így hamarosan túllendültem azon, hogy nem magyarul olvasok. Ami a könnyed nyelvezetnek és az olvasmányosságnak nagyban köszönhető. De főleg az írónő egyediségének, amit ebben, a két rövidebb történetből álló, kötetben is hoz. Az első történet az emberi kapcsolatokra fókuszál, és egy párt állít a középpontba, a másik pedig a rajongás jelenségét járja körül néhány mozirajongó szemszögéből.

A borító szerintem nagyon gyönyörű, ahogy a belső illusztrációk is szemet gyönyörködtetőek. Különösen tetszett, hogy fekete-fehérek, mert jól illettek a szöveghez. Sokkal kifejezőbbek voltak így, mintha színesek lettek volna.

Egy bajom volt a könyvvel: olvastam volna tovább is. Bár ez számomra hatalmas pozitívum.



Midnights

A Midnights-ban az emberi kapcsolatok kerülnek fókuszba, amit Mags szemszögén keresztül látunk. Röviden arról szól, hogy egy ember a saját benyomásai, tapasztalatai alapján, hogy látja a többieket. Közben az is megmutatkozik, hogy Mags hogy látja a saját kapcsolatát a legjobb barátjával Noellel, akinek elég furcsa szokásai vannak, de akit ennek ellenére vagy pont ezért nagyon szeret. És miközben Mags szemlélődik és gondolkozik lassan kibomlanak a motivációi, az érzelmei, és rádöbben, hogy barátságnál többet érez a fiú iránt. A szerző jól mutatja be ezt a folyamatot, ahogy erre a főszereplő rádöbben. Emellett nagy erőssége a történetnek a karakterábrázolás. A legjelentéktelenebbnek tűnő mellékszereplőről is pár mondattal sokat elmond, és „szinte” már olyan, mintha mi is ismernénk őket Magsen keresztül. A kapcsolatbonyolítás, alapkonfliktus itt is jó, mint az Eleanor és Parkban. Láthatóan a kisebb terjedelem is nagyon jól fekszik Rowellnek.



Kindred Spirit

Amíg az első novella jó indító volt, addig ez feltette az „i”-re a pontot. Már a Midnights-ot is élvezet volt olvasni, de ez a történet meg valami fenomenális volt, és nagyon szórakoztató. Mint írtam föntebb a rajongás jelenségére reflektál a Star Wars rajongókon keresztül. A „fanságnak” is egy olyan egyedi formáját mutatja be, ami Magyarországon szinte ismeretlen fogalom, mert itt nincs kultúrája, a sorban állás jelenségét. Ez annyit tesz, hogy több nappal a premier előtt a fanatikusok letáboroznak a mozi előtt, hogy elsőként jussanak be a hőn áhított premierre. Esetünkben 2015-ös Star Wars filmre, ami egy SW rajongó életében nagy eseménynek számított. Én is ott voltam az éjféli premieren, noha több napig azért nem álltam volna sorba, hogy megnézzem. De visszakanyarodva a novellához. Egy lány Elena szemszögéből követjük végig a több napos sorban állást, aki először vesz részt ilyesmin, így egyáltalán nincs tapasztalata, de nagyon lelkes. Általa megismerjük a két másik sorban állót, akiket a szemén keresztül ugyanolyan részletességgel mutat be az írónő, mint ahogy a Midnights mellégszereplőit láttuk Mags szemszögéből. A karakterábrázolás itt is ugyanolyan erős, mint az első novella esetében. Emellett jól bemutatja magát a sorban állás jelenségét, nagyon jól ráerősít a hangulatra. A hangulatteremtés szempontjából ez a novella erősebb az elsőnél.

Összességében számomra mindkét novella hozta az igazi, hamisítatlan Rainbow Rowell hangulatot. Nagyon jót szórakoztam mindkét történeten.

Rainbow Rowell rajongóknak mindenképp ajánlom, mert érzésem szerint nem fognak ebben a kis könyvecskében csalódni. Aki most ismerkedne az írónővel azoknak ez egy jó kezdet lehet. Viszont egy szépséghibája van, hogy nem jelent meg magyarul, így az angolul nem tudók, sajnos, kimaradnak a jóból. Reménykedek, hogy valamikor magyarul is kihozzák. Nagyon jó lenne.

Értékelés: 5





----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése