2019. szeptember 20., péntek

Interjú Novák Vicával


Mostani interjúalanyom a Minka-történetek szerzője, Novák Vica, aki vidám és tanulságos meséivel rögtön belopta magát a szívembe. Kalandos írásaival felhőtlen szórakozást nyújt kicsiknek és nagyoknak egyaránt.

A szerzőről:

Novák Vica – 1989-ben született Várpalotán. Közgazdaságtant és marketinget tanult, azonban gyermekkora óta írónak készül.  Eleinte internetes íróközösségekben tette közé novelláit és regényrészleteit. Később egy oktatási stúdióban szerkesztést és kiadói ismereteket tanult, 2011-ben a Pannon Lapok Társasága által megjelentetett mesekönyvben publikálták első meséjét. 2017 decemberében jelent meg első mesekönyve Minka és a felhőfoltozók címmel, valamint egy romantikus novellája az Érints meg!-antológiában. 2018 decemberében megérkezett a második Minka kötet, Minka és a betűvetők címen, valamint egy újabb antológia, a Meghitt pillanatok, amelyben a Távol, mint a csillagok című novellája található. Tervei között szerepel tovább bővíteni a Minka-mesék sorát, és kipróbálni magát regényírás terén is.



- Mi ihlette Minka történetét? Először maga a karakter villant fel előtted vagy a történet egyéb elemei?

Az az igazság, hogy utólag nagyon nehéz megfogni, honnan jött az ötlet, és miért pont az az egy ragadt meg, amiből végül történet született. Mindkét Minka-mese esetében részben saját gyerekkori élmények ihlették a sztorit. A felhőfoltozók esetén a „villámfényképezés” vagy a szelek foglyul ejtésének vágya, a folytatás esetében pedig az iskolai nehézségek, bár én nem az olvasással, hanem a matekkal küzdöttem. De hogy miért éppen ezeket elevenítettem fel, arra sajnos nincs kész válaszom.

- Nagyon kreatívnak tartom az általad kitalált lényeket. Történetírás közben jutnak eszedbe, vagy előre megtervezed őket?
Ó, köszönöm! Örülök, hogy tetszettek neked. Az első részben szereplő lények mind menetközben születtek, ahogyan alakult a sztori, úgy bukkantak fel, vagy tűntek el néhányan, a második könyvnél már jóval tudatosabb voltam íróként, így ott előre kiválasztottam a szereplőgárdát.

- Az előző kérdéshez kapcsolódva. Szoktál vázlatot írni vagy írás közben alakítod a történeteidet?

Most már írok vázlatot, mert segít fókuszálni, de persze semmi sincsen kőbe vésve, megesik, hogy írás közben módosítok. Az a baj a karakterekkel, hogy amint először papírra vetetted őket, eleven, akaratos lények lesznek, és nem mindig akarnak azon az úton haladni, amit választasz nekik – és bizony előfordul az is, hogy igazuk van. Ilyenkor változtatni kell a terveken.

- A karaktereid közül kiket szeretsz jobban a felhőfoltozókat vagy a betűvetőket?

Hű, ez nagyon jó kérdés! Lássuk csak… A felhőfoltozók nagyon aranyos lények, és elég izgalmas helyen élnek, de azt hiszem, abban egyetérthetünk, hogy a betűvetőkre nagy szükségünk van, ezért ha muszáj dönteni, inkább őket választanám.

- A karaktereknél maradva: Szélvész karakterét mi ihlette?

Szerettem volna egy merészebb, kalandvágyóbb karaktert Minka mellé, akivel jól kiegészítik egymást, és fontos volt, hogy ne csak a lányoknak, de a fiúknak is legyen kivel azonosulnia, ezért esett Szélvészre a választásom. Sokan említették, hogy Pán Péterre emlékeztette őket, de bevallom, nekem Péter nem jutott eszembe mialatt írtam a történetet. Értem a párhuzamot, ám azt hiszem, jellemükben ők ketten elég különbözőek. Én nagyon megkedveltem Szélvészt, és sok visszajelzést kaptam azzal kapcsolatban, hogy az olvasók is szeretik őt, ami külön boldogság nekem.

- Az illusztrációk a történeteid szerves részét képezik. Milyen volt együtt dolgozni Szimonidesz Hajnalkával? Olyan képeket alkotott, amilyeneket megálmodtál a történethez?

Hajni elképesztő munkát végzett! Számomra Szélvész, Mindenlében és a hunyorgók sikerültek a legjobban, legalábbis olyan értelemben, hogy ők tökéletesen hasonlítanak a fejemben élő képre. Minkát kicsit másként képzeltem, de a végeredménnyel meglehetősen elégedett vagyok.

- Két könyved alapján leszűrtem, hogy szereted a tanulságos történeteket. Célod volt, hogy elgondolkoztasd a gyerekeket vagy ez menetközben alakult így?

Nem volt szándékosan megfogalmazott cél, hogy tanulságos legyen, szerettem volna, ha egyszerű kalandként is megállják a helyüket a mesék, azonban kellett egy-egy téma, egy vezérfonál, amire felfűzhettem a történeteket, azt hiszem, ezek kristályosodtak ki végül tanulságokká.

- Ha nem titok, mi lesz a következő rész fő témája?

Ezt már emlegettem többször, de itt és most tegyük hivatalossá: a következő rész arról szól majd, hogy hőseink felkerekednek, és megpróbálnak rátalálni Szélvész szüleire. Többen kérték tőlem Szélvész sztoriját, és volt olyan is, aki kifejezetten reménykedett benne, hogy családra talál majd. Persze, hogy mi lesz a vége ennek a kalandnak, azt nem árulom el! :)

- Végezetül, mivel nagyon várom, megkérdezném, mikor érkezik Minka következő története? Illetve tudod-e már, hogy hány részesre tervezed a sorozatot?

Idén sajnos nem várható, mert egyelőre regényírással foglalatoskodom. De szeretném, ha jövőre érkezhetne a fentebb emlegetett Szélvész központú mese, és egyelőre úgy tűnik, ez lesz az utolsó kalandjuk.

Köszönöm a válaszokat!


A szerző megtalálható az alábbi oldalakon is:

Blog: https://tortenetekvagyunk.blogspot.com/




----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése