2019. december 1., vasárnap

Vivien Holloway: Forgandó szerencse


Míg a Mechanikus farkas értékelésében (ami ebben a bejegyzésben olvasható) arról írtam, hogy mennyit fejlődött a szerző az előző kötetekhez képest, addig ennél a résznél inkább visszafejlődést éreztem. Főleg a leírások terén éreztem ezt, mert míg az előző kötetben az írónő részletes helyszínleírásokat tárt az olvasók elé, addig itt ez teljesen visszaszorult, sőt, szinte el is tűnt. A legnagyobb baj az volt, hogy ennek ellenére sem éreztem pörgősnek a cselekményt, mi több, jó néhány helyen leült, és unatkoztam olvasás közben. Emellett azt láttam, hogy ebbe is, abba is belekapott a szerző, csak hogy kiteljen egy kisregénynyi szöveg, a legtöbb történést egyáltalán nem éreztem átgondoltnak, kivéve néhány jobban sikerült fejezetet, ami Harry helyett a Langtonokra vagy Willre koncentrált. Előbbi részeit ugyanis nagyon gyengének éreztem, mintha a karakterével nem tudott volna mit kezdeni a szerző, ezért nem tartom túl jó választásnak, hogy őt is megtette szemszögkarakternek. Will és Winie részei sokkal jobbak voltak. Előbbi még mindig a meg-megcsillanó humorával viszi a történetet, habár nagy sajnálatomra a cselekmény darálása miatt ebből sokkal kevesebb volt, utóbbi pedig lassú, de folyamatos karakterfejlődésével mindig tud újat mutatni. A szerelmi szálak beleerőltetése pedig a legrosszabb dolog, ami ezzel a sorozattal történhetett, főleg, ha maradnak ezek a párosítások, amiket az írónő elhintett. Bár a leírtak ellenére is várom a befejező részt, de remélem, valamelyest visszakanyarodik az előző kötetek stílusához, mert az sokkal jobban állt ennek a sorozatnak.



A történetről elmondható, hogy az eddigi kötetekből ismert, visszatérő elemekkel dolgozik. Gondolok itt például Tony karakterére, aki ebben a kötetben is belekavar az eseményekbe, holott az előző kötet alapján azt lehetett hinni róla, hogy az ő szála lezárult. Feleslegesnek éreztem, hogy ő megint elő lett rángatva, mert bonyolító tényezőnek Cassidy és Blackwood is bőven elég volt, de három antagonistával már túl sűrű volt ez a nem teljesen kétszáz oldalas történet.

A másik az, hogy Winie szokás szerint mindig bajba keveredett, ami még nem lett volna baj, mert ez a Langton lány már csak ilyen, de az már kicsit túlzás volt, hogy a másik két szemszögkarakterrel is ugyanez történt. Nem volt egy simán végződő helyzet sem, pedig elbírta volna a történet, és a sok bonyodalom helyére belefért volna több helyszínleírás, talán még egy kis háttérvilág-tágítás is. Ehelyett megkaptuk Harryt és a problémáit, amivel túl sokat foglalkozott a történet az élvezhetőség kárára, mert a szélhámos karaktere számomra visszafejlődött. Míg az előző résznél úgy gondoltam, egy kicsit megkomolyodott, addig itt újra gyerekesen csökönyössé vált, így pláne nem értettem, hogy Winie-nek miért tetszett annyira, és miért akart neki mindenáron segíteni, főleg, hogy Will ott törte magát az egész kötetben, hogy visszanyerje a barátságát. Emellett ő sokkal jobb karakterré nőtte ki magát, mert volt ideje rá az eddigi 6+1 kötet alatt, míg Harryt csak felesleges bonyolító tényezőnek éreztem. Nagyon remélem, hogy az az utolsó kötetre változni fog, és Harry helyett inkább Will kerül előtérbe.

Összességében a Forgandó szerencse volt számomra a Winie Langton sorozat eddigi leggyengébb darabja, még azzal együtt is, hogy azért történtek benne érdekes és elvarrásra váró rejtélyes események. Viszont Harry karakterének és problémáinak előtérbe helyezése miatt egy kissé leült a kötet, így sajnos a Langton család a háttérbe szorult, emiatt majdnem kiveszett a történetből a humor, ami az eddigieknek kifejezetten jól állt.

Ajánlom azoknak, akik olvasták az eddigi köteteket, de készüljenek fel, hogy másabbra sikerült, mint az eddigiek. Bár akik szeretik Harry karakterét, nem fognak csalódni, akik pedig nem, azoknak szerintem nem fog olyan élményt nyújtani a kötet, mint az eddigiek.


 Értékelés: 2,5






----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése