2020. július 8., szerda

Top 5 Wednesday #66 – 5 + 1 kiadó, akiktől a legtöbb könyv van a polcomon



Ez a rovat hetente jelenik meg, és egy Goodreads-es csoportban találhatóak a témák. A csoportot IDE kattintva megnézhetitek. A témaszünet miatt egy ideig rendszertelen időközönként saját témákkal jelentkeztem, de a témák kitalálója immár visszatért, így próbálok én is visszatérni a heti bejegyzésekhez. Ha a heti tematikából lenne olyan, amire nem lesz ötletem, akkor saját témával helyettesítem az adott hetit.

Júniusban csak egy heti bejegyzést hoztam, de most már igyekszem új életre hívni ezt a rovatot is. A héten saját témával jelentkezem. Összegyűjtöttem azt az 5 + 1 kiadót, akiktől a legtöbb könyv van a polcomon. Lássuk is a listát!




66. Top 5



5. helyezett: Főnix Könyvműhely – 21 db könyv


Főleg a gyerek/ifjúsági korosztálynak adnak ki könyveket, bár az idősebb korosztálynak is elkezdtek köteteket megjelentetni a Nova és az Astra alrészlegük alatt, ami sokat színesíti a repertoárjukat. Az ifjúsági könyveiket szeretem legjobban, főleg a magyar szerzőik műveit. A könyveim 2,6 %-a származik tőlük.


4. helyezett: Gabo Kiadó/Ciceró Könyvstúdió – 41 db könyv


Az utóbbi időben egyre több olyan kötetet adnak ki, ami felkelti az érdeklődésemet, főleg a Cicero Könyvstúdió. Mostanában megszerettem az ifjúsági könyveiket, emellett ifjúsági képregényekkel is próbálkoznak, ami hiánypótló a magyar könyvpiacon. A GABO antológiás kezdeményezése ugyancsak nagyon jó dolog. A könyveim 5,1 %-át szereztem be tőlük.


3. helyezett: Fumax Kiadó – 58 db könyv


Azóta növekedett meg a tőlük rendelt könyveim száma, mióta visszatértek a képregény kiadáshoz, ami nem véletlen. Nagyon igényes, extra kivitelű kiadványokat adnak ki a kezükből, amik nem csak a képregény műfajának krémjei, de jól is mutatnak a polcon. Emellett a könyveik közül is egyre több bevonz mostanában. A könyveim 7,2 % származik tőlük.


2. helyezett: Agave Könyvek – 69 db könyv


Az Agave a kedvenc zsánerkiadóm, amit elsősorban a kísérletező szemléletükkel és igényes kiadványaikkal értek el nálam. Általában ritkán nyúlnak mellé, ha új szerzőkről van szó, illetve a régi nagy neveket – Dick, Bradbury, stb. – is méltó módon gondozzák. A könyveim 8,6 %-át az ő könyveik teszik ki.



1. helyezett: Könyvmolyképző Kiadó - 168 db könyv


A Könyvmolyképző az abszolút kedvenc kiadóm, így nem meglepő, hogy tőlük van a legtöbb könyv a polcomon. A 803 db-os gyűjteményemnek e kiadó könyvei teszik ki a 20,9 %-át, ami úgy az egyötöde. És még ki tudja, hol a vége? A legkönnyebben az ő akcióiknál/előrendeléseiknél/szeretetcsomagjaiknál szoktam elcsábulni, így ez a szám bármikor nőhet.


+1: Hachette Hungary – 67 könyv


A Hachette-tel a Nagy Marvel Képregénygyűjtemény kapcsán találkoztam, és a bejelentéstől lelkes előfizetője vagyok a sorozatnak, ami immár 67 könyvet számlál, és még jó párral bővülni is fog. Ki tudja, meddig? Eddig a könyveim számához 8,3 %-kal járultak hozzá, ami még biztosan nőni fog.


A többi Top 5 Szerdában résztvevő  magyar blogger bejegyzését megtaláljátok a Molyon a Top 5 Szerda zónában.





----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése