2019. június 19., szerda

Ilyen volt a 90. Ünnepi Könyvhét


Négy dologra készültem az idei Könyvhét előtt: melegre(esőre), beszélgetésekre, vidámságra és tömegre. A múlt évi első alkalomtól eltérően most mindegyik bejött, sőt, még az előzetes könyvlistámhoz, négy könyv kivételével, is sikerült tartanom magam. A másik újdonságot, a helyszín mellett az jelentette, hogy ez alkalommal két nap (szombat-vasárnap) is kint voltam. Bár most szombaton az eső elmaradt, de vasárnap bepótolta, és kisebb megszakításokkal többször is eleredt az eső, ami már legendásan hozzátartozik a könyvheti hangulathoz. Ahogy a vidámság, a dedikálások, véletlen találkozások és jóízű beszélgetések is. A hangulatot továbbfokozta nálam az új helyszín, ami a Duna és a látnivalók miatt sokkal jobban bejött, emellett sokkal átláthatóbb volt, és a tömeg sem érződött akkorának, pedig a meleg/eső ellenére is voltak kint jócskám mindkét nap. Több íróval és Mollyal is sikerült találkoznom, akikkel már régóta szerettem volna, aminek különösen örültem. Köszönöm a beszélgetéseket, dedikálásokat és közös képeket!




2019.06.15., szombat

8:15-kor indultunk Veronnal Szegedről telekocsival, amiben szerencsére volt klíma, így kellemes, beszélgetős utunk volt végig. Jó hamar felértünk, még tíz előtt, így sikerült kiérnünk még 11 h-ra, így odaértem Robin O’Wrightly  (Borka_V_Szabó) dedikálására, és beváltottam az ígéretemet, és egy nagy ölelésben részesítettem.



Az Imádom a Könyveket standjánál sikerült Julia Lewis Thomsont (Tünde_JLT) is elcsíptem, akivel a dedikálás mellett sikerült hosszabban beszélgetnem is, aminek nagyon örültem.



Itt sikerült Gorkie-vel találkoznom, akivel már hetek óta szintén terveztük, így nagy volt az öröm. Ennél a standnál esett meg egy véletlen találkozás is Lőrincz Andival (Sagastrina), akivel nem terveztük ugyan, de nem is baj, mert akkor tuti elkerüljük egymást. Örültem neked is, csajszi!

Az Imádom a Könyveket standját elhagyva végignéztem a standok egy jelentős részét, aztán megállapodtam a Főnix Könyvműhely standjánál, és Veronnal közösen apasztottuk az ott fellelhető könyvkészletet. Ezután folytattuk tovább a nézelődést, majd egy időre különváltunk.

A Könyvmolyképző Kid standjánál 13:00-kor kezdődött az Ecsédi Orsolya (Littlewood) dedikálás, amit szintén nagyon vártam. Én értem oda először, így a dedikálás és beszélgetés mellett közös képek készítésére is volt alkalom.



Ezután Veronnal letelepedtünk a 108-as standdal szembeni szálloda lépcsőjére kicsit pihenni. Itt összefutottunk Benkő Mariannával (makitra) és Takács Gáborral (Spaceman_Spiff), utóbbinak köszönöm a könyvajánló karcát Molyon, mert az Extensa ennek hatására jött velem haza a Könyvhétről. Majd következett az ebédszünet a KFC-ben, ahol majd egy órát pihentünk Veronnal, mire újra belevetettük volna magunkat a könyvheti forgatagba.

15:00-kor kezdődött Rusvai Mónika (_minka_) dedikálása. Nagyon kedves, mosolygós és nagyon lelkes volt. Nagyon örültem a találkozásnak.

Ezt követően már nem sokat voltunk kint aznap, de még egy dedikálás belefért, ami Gabriella Eldé (gabriellaeld) volt. Nála ezen a Könyvhéten jártam másodjára, és ismét egy hódos aláírással gazdagodtam, valamint egy Alaskás kulcstartóval. Közös képre is volt idő, aminek szintén nagyon örültem.



Az első nap ezzel véget is ért számomra, már ami a könyvhetet illeti, mert utána még öcsémmel este megnéztük az X-Men: Sötét Főnixet, ami nekem nagyon, neki egyáltalán nem tetszett, de változatosan szép az élet. Nekem ez egy jó zárása volt egy mozgalmas napnak.


2019.06.16., vasárnap

Vasárnap reggelre a szombati egész napos járkálás éreztette hatását, így ha nem is olyan fitten, de azért ugyanolyan lelkesen indultam neki a napnak. Szurovecz Kitti (Kitti_Szurovecz) dedikálásával indítottam, aki elcsodálkozott azon, hogy megvettem a legutóbbi könyvét úgy, hogy még semmit nem olvastam tőle. „Ez aztán a bizalom!” – kommentálta. Ez a jelenség nálam nem meglepő. Több szerző is van, akinek bizalmat szavaztam, eddig még egyiket sem bántam meg.



A dedikálást követően betértem a McDonald’s-ba egy fagyira és üdítőre, és jó ideig ott is ragadtam, mert eleredt az eső. De legalább jó helyen voltam, és nem áztam meg. Szerencsére, mire Papp Dóra (DoraCraiban) dedikálása elkezdődött, már csak szemerkélt, így az is jó hangulatban telt. Többek közt arról beszélgettünk, hogy harminc fölött sem szégyen ifjúsági könyveket olvasni. A Cicero standja pont a színpadnál volt, így dedikálás után éppen elcsíptem, ahogy Hamvas Dani (Hablaty magyarhangja – Így neveld a sárkányod) éppen egy meséből olvas fel. A könyvélmények mellé, hangélmény is társult, na meg vizuális élmény is, amikor egy csapat srác szállt le a kettes villamosról, köztük ezzel a rózsaszín tüll szoknyás tüneménnyel.




Nem tudtam kinézni a virágfüzérükhöz tartozó felíratott, de sejtésem szerint a Pride Hónap keretében vehettek részt valami kihíváson. Ez a látvány azért feltette az i-re a pontot, ami a Könyvhetet illeti. Fáradtan, könyvekkel és élményekkel megpakolva, egy kicsit megfázva, de boldogan indultam haza.

Jövőre találkozunk ugyanitt!

Könyvhetes szerzemények




Dedikált könyvek












----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése