2018. augusztus 22., szerda

Top 5 Wednesday #41 - Kedvenc könyvadaptációk


Csatlakoztam a Top 5 Wednesdayhez, amit Gorkie blogján, az Olvasókörúton fedeztem fel, és nagyon megtetszett a koncepció, így én is belevágtam. 

Ez a rovat hetente jelenik meg és egy Goodreads-es csoportban találhatóak a témák. A csoportot meg tudjátok nézni IDE kattintva.


Az erre a hétre megadott témával valahogy sehogyan sem boldogultam, így a Top 5 Szerda zónában összegyűjtött témákból választottam egyet. A kedvenc könyvadaptációkra esett a választásom.


Heti Top 5
1. Matthew Quick: Napos  oldal
Először a filmváltozatot láttam, és  már az nagyon tetszett. A könyvet csak évekkel később olvastam, de az az eset állt elő, hogy nem az tetszett jobban. Pontosabban mindkettő tetszett, csak másért. A könyv azért, mert komolyabb volt, a film meg a pozitívabb életszemlélete miatt. Mind a kettő nagy kedvenc.


2. Szakurazaka Hirosi: Holnap határa
A holnap határából egyértelműen a könyv tetszett jobban, de a filmváltozat sem volt rossz. Egy dolog zavart benne, hogy más a vége, mint a könyvben, a könyvé sokkal jobb.


3. Patrick Süskind: A parfüm
A parfümről írt értékelésemben (ITT olvasható) már egyszer írtam arról hogy vélekedem a könyvről és annak filmváltozatáról. A véleményemet azóta is tartom, hogy a két változat hangulata szinte teljesen más.


4. Isaac Marion: Eleven testek
Az eltérő hangulat, elgondolás másik esete az Eleven testek. A film inkább romantikus vígjáték (paródiájára) hajaz, míg a könyv egy fokkal komolyabban áll a zombi témához. Nekem mindkettő tetszett.


5. Stephen King: A remény rabjai
Az eredeti novella sokkal feszesebb, mint a filmváltozat, ami szerintem túl hosszú és kissé vontatott lett. A színészi játék viszont sokat javít a végeredményen.



A többi Top 5 Szerdában résztvevő  magyar blogger bejegyzését megtaláljátok a Molyon a Top 5 Szerda zónában.


----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése